weekmail 10-14 juni

Zondag 9 juni 2024

Beste ouders en kinderen,

Fijn om te merken dat er na schooltijd geen ouders in de school blijven. Hierdoor geven jullie het goede voorbeeld aan de kinderen en blijven kinderen ook niet in de school.

Het weer wordt beter en daardoor zijn we veel buiten. Het is goed voor kinderen om buiten te spelen, hoe meer hoe beter. Laten we gezamenlijk de beide schoolpleinen schoonhouden en het afval gooien in de afvalbakken.

Mobiel gebruik

We zien veel kinderen en ook steeds meer jongere kinderen op mobiel of beeldscherm. Uit vele onderzoeken blijkt dat dit effect heeft op de ontwikkeling van kinderen zoals taalontwikkeling, cognitief en sociaal –emotioneel functioneren.  Leerkrachten merken dit in de klas, minder concentratie, snel afgeleid en problemen met sommige zaken. Ook al is het moeilijk probeer de schermtijd van uw kind te beperken en geef als ouder het goede voorbeeld.

Nóg meer bewijs dat schermtijd slecht is voor kinderen (het verergert waarschijnlijk zelfs adhd en autisme) (scientias.nl)

Ontbijt en schoolfruit, beide deze week. Let op woensdag schoolreisje

Planning aankomende week

Woensdag 12 juni

Schoolreisje zorg dat uw kind op tijd is.

Planning

Woensdag 12 juni – schoolreis